Terug naar Lungo Drom.

26-05-2011  Mooie spullen.
26-05-2011  Gereduceerd.

19-04-2011  Training.
6 april samen met Simon een rondje Havelterberg gefietst. Het was de eerste tocht na de winter en dat was best pittig, maar een mooi begin van de trainingen. 48km
   19-04-2011  Westerwolde.
10 april een mooie route gereden via Duitsland en Westerwolde. 80km in 4 uur en 45 minuten. De dagelijkse kleine trainingsrondjes rond het Oldambtmeer werpen hun vruchten af.
   19-04-2011  Marte Meo.
Vanavond met Simon (van Simon fietst naar Rome) en tc Marte Meo een mooie tocht gemaakt op de racefiets. 65 km in 2 uur.
In een groep fietst het een heel stuk gemakkelijker, dan is 34km/u eenvoudiger dan 29km/u alleen. Daarbij is het ook nog eens heel gezellig.
De foto is van de site van tc marte Meo.
   11-05-2011  Voorbereiden.
behalve veel fietsen bestaat de voorbereiding ook uit het uitstippelen en verkennen van de route. Daar gaan ook vele en late uurtje inzitten. Goolgle maps en de routeplanner van gps sport.net zijn handige tools om al te steile stukken te omzeilen.
   16-05-2011  2 daagse.
14 mei was Jur Koops (ambassadeur van onze stichting) jarig. Dat was een mooie gelegenheid om een 2 daagse training te plannen. Zaterdagmorgen proef gepakt, alles wat meegaat op de lange reis inde tassen gedaan tassen op de fiets tent erop helemaal zo als het over 14 dagen ook gaat. Samen met Joke 's middags op de fiets gestapt en de harde tegenwind getrotseerd om de 55 km naar Leek te overbruggen. Ruim vier uur later kwamen we daar aan. Een gezellig avond en goede nacht later hadden Tea en Jur een heerlijk ontbijt voor ons klaargezet een goede bodem voor de terugreis.
Samen hebben we nog even de plannen door genomen. Ik vertrek zaterdag 28 mei, en ben naar verwachting 6 of 7 juni in Passau. Dan zijn zij daar ook dan fietsen we vier dagen samen naar Wenen.
(foto weblog Tea en Jur)
   20-05-2011  Bagage.
Ik ga op reis en neem mee. Te veel om op te noemen. Kijk er maar eens rustig naar. Van de voorraad eten nemen Tea en Jur ook wat mee om mij in Passau en Wenen te bevoorraden. De rest wordt allemaal in vier fietstassen en rol en een stuurtas gedaan. Tent en slaapmat in de rol, stoeltje (geleend van Ben en Anja) eraan vast.
Een tas voor de slaapdingen en kleding na het fietsen en toiletspullen en gereedschap.
Een tas voor de kleding en papieren, Kleding verpak ik allemaal in hersluitbare plasticzakjes, om het droog en geurvrij op te bergen.
Een tas voor de keukenspullen en een thermo met heet water voor koffie of bouillon .
De voortas voor de kostbaarheden en paspoort en een tas voor de voorraad eten en wijn.
Wijn?! Ja wijn na een dag fietsen is een glas wijn heerlijk met een toastje met vis. De eerste fles wijn kreeg ik van Johannes van de Wal van Cru68 bij een wijn proeverij. Zaterdag over een week dus genieten van een Rutini Trumpeter Classic Malbec Merlot. Op de fiets een grote bidon en een anderhalve literfles water.
   26-05-2011  Mooie spullen.
Op de vorige foto stond dit nog niet. Gisteren bij Beversport in Groningen geweest om wat inkopen te doen. Goed om te vertellen dat Beversport Nederland mij zeer ter wille was met informatie, en in Groningen heel goed werd geholpen. Dikke plus.
Finline BV sponsort een Powermonkey eXtreme een solar set met ongelofelijk mooie specificatie wat mij in ieder geval zal behoeden voor zorgen over de energie voorziening. In mijn log zal ik er af en toe over vertellen.
Een ander bijzonder obect dat meegaat is een stoeltje van Alite de monarch chair. Bij de eerste kennismaking was ik al zo enthousiast dat ik het niet kon laten om het mee te nemen. Het zitcomfort is geweldig, en het leek mij een must. Opgevouwen is het erg klein en superlicht, ook hierover zal ik nog wel berichten.
Verder vond ik nog een mooi klein ketting ponsje, een voordelig North Face shirt, een Cap met vouwbare klep, die zo in de broekzak past maar ook onder de helm.
Tenslotte toch gekozen voor een 7.5 cm dikke slaapmat dit leeg dun genoeg is om samen met de tent in mijn rol te passen.
Dat wordt dus lekker liggen en zitten met genoeg power om te kunnen lezen, blog mailen en van muziek genieten, zonder zorgen of je wel weer een stopcontact vindt.

Voor fietstechneuten: de 3000 km wordt afgelegd op een Koga Miyata signature uit 2009, volledig XT uitgevoerd, 27 speed, Magura Hydraulisch remmen, Multigripstuur met leer, tube drager en lowrider. Brookszadel, bidon houder en houder voor 1.5 liter fles (past dus wel met kleine aanpassing, afneembare koplamp(zaklamp), 28" Schwalbe Marathon Extreme banden. Vaude aqua waterdichte tassenset. Nog twee nachtjes slapen.
   26-05-2011  Gereduceerd.
De chaos van een paar fotos terug is nu klaar om in de tassen te worden gedaan. Zo valt het nog wel mee.